[英中歌詞翻譯] Troye Sivan - Happy Little Pill

Troye Sivan - Happy Little Pill
Troye Sivan - 快樂小藥片


前往翻譯雜記 更了解這首歌


In the crowd, alone 
And every second passing, reminds me I'm not home 
人群之中 我獨身一人
"這並非我的歸處"
每分每秒 再再暗示

Bright lights and city sounds are ringing like a drone, 
Unknown, unknown 
絢爛燈光 整個城市鼓譟作響
我不清楚 我不明白呀

Oh glazed eyes, empty hearts 
Buying happy from shopping carts 
Nothing but time to kill, 
sipping life from bottles 
喔 無神的雙眼們 空虛的心靈們
靠著消費買取快樂
除了殺也殺不完的時間之外 一無所有 
輕吻酒瓶 輕啜人生

Tight skin, bodyguards, Gucci down the boulevard, 
Cocaine, dollar bills and 
青春緊緻的肌膚、保鑣與古馳
在這奢靡大道
古柯鹼、大鈔與--

My happy little pill 
Take me away 
Dry my eyes 
Bring colour to my skies 
我的快樂小藥片
帶我遠離這一切吧
拭乾我的眼淚
為我的天空帶來色彩

My sweet little pill 
Tame my hunger 
Light within 
Numb my skin 
我親愛的小藥片
安撫我的飢渴吧
從體內溫柔地
麻痺我 直至每吋肌膚

Like a rock, I float 
Sweating conversations, seep into my bones 
Four walls are not enough, 
I'll take a dip into the 
Unknown, unknown 
猶若路石般 我顛沛漂泊著
與人交流來往 恐懼浸透我骨
築起的高牆不足以保護我
就讓我沉淪其中吧--
我不清楚 我不明白呀