[英中歌詞翻譯] Justin Cross – Drink the Water

Justin Cross – Drink the Water

Justin Cross – 喝下這聖水


前往翻譯雜記 更了解這首歌

I know of sin by the things momma prayed.
I know of heaven by the line at its gate.
I know of truth and America's way,
so come drink the water if you want to be saved.
從媽媽的禱告中,我得知何謂原罪
從大門上刻的字,我知道了天堂的存在
我知悉真理與美國的道,
所以來吧喝下這水,如果你想被拯救的話

Don't drink the water if it's not from my stream.
It's all still water if it's not flowing free.
Don't drink the water at the watering hole,
'cause if you ain't got money, then it can't save your soul.
別喝這水,若它泉源不是來自於我
全皆是死水,若其無法自由流動
別飲這水坑的水
因為若你得不到錢,那它就無能拯救你的靈魂

And all God's people said "amen".
And all God's people said "amen".
而上帝的子民皆聲聲道著「阿們」
而上帝的子民皆聲聲道著「阿們」

I know of sin by the things momma prayed.
I know of heaven by the line at its gate.
I know of truth and America's way,
so come drink the water if you want to be saved.
從媽媽的禱告中,我得知何謂原罪
從大門上刻的字,我知道了天堂的存在
我知悉真理與美國的道,
所以來吧喝下這水,如果你想被拯救的話

And all God's people said "amen".
And all God's people said "amen".
而上帝的子民皆聲聲道著「阿們」
而上帝的子民皆聲聲道著「阿們」

Nobody prays unless they lose a son.
They don't believe in God till a war's to be won.
And I know of truth by the lies I've been told,
and the biggest one's that I'm not growing old.
無人會祈禱,除非他們失去了兒子
他們不相信神,直到為了要贏得戰爭
而我體會何謂真理,從那些它們告訴我的謊言中
而最大的謊言是「我沒衰敗老去」

It's not a sin if it don't make me cry.
He's not the devil 'less there’s fire in his eyes.
And it ain’t the ghost if it don’t speak in tongue.
And it's not a victory 'til the battle's been won.
不能令我哭泣的便非原罪
他非惡魔,除非他目中有火焰
其非幽靈,若其不是說神的方言
而此非勝利,直到贏得戰爭

And all God's people said "amen".

And all God's people said "amen".
而上帝的子民皆聲聲道著「阿們」
而上帝的子民皆聲聲道著「阿們」